Śmietanowiec z galaretkami i borówką amerykańską

Smerfny ten deser i to bez pieczenia! Świetny na lato, ale sprawdzi się o każdej porze roku. Jest puszysty, śmietankowy i prawie jak sernik na zimno, ale bez sera.

Miałam dużo na głowie więc deser musiał być taki żebym się przy nim nie narobiła. Niby 3 warstwy, ale każda sobie tężała spokojnie w lodówce nie wymagając większego zainteresowania. Efekt wyszedł całkiem dobrze, chociaż ja nie do końca jestem zadowolona z doboru galaretek do środka masy, ale gości zjedli wszyściutko i bardzo zachwalali więc smakowało, a to najważniejsze.

Do takiego deseru możecie użyć różnych kolorów i smaków galaretek. Dobierzcie je wedle własnego gustu i smaku. W galaretce na wierzchu możecie zatopić dowolne owoce - maliny, kawałki świeżych nektarynek, winogrona lub ananasa z puszki. Zróbcie sobie wersję żółtą, czerwoną albo zieloną. Niebieska wygląda jakby ktoś wlał do niej atrament z pióra, ale jest bardzo smaczna.

galaretkowiec, kolorowe galaretki, z owocami, sernik ze sera, na zimno, ciasto bez pieczenia, deser na lato, smerfny deser


Śmietanowiec z borówkami i galaretką

czas przygotowania: 30 minut + czas chłodzenia na wszystkich etapach
składniki na deser w tortownicy o śr. 24 cm:
  • SPÓD - 250 g ciasteczek pełnoziarnistych typu petit beurre
  • 150  g masła extra 
  • 3 łyżeczki kakao naturalnego

  • MASA ŚMIETANOWA - 500 ml śmietanki kremówki 30%
  • 5-6 łyżek cukru pudru 
  • 4 lekko czubate łyżeczki żelatyny w proszku 
  • 80 ml mleka

  • 3 x 1/2 op. galaretki w proszku - dowolne kolory - u mnie rubinowa, szafirowa, szmaragdowa
  • 3 x 200 ml wody do galaretek

  • WIERZCH  - 350 g borówki amerykańskiej
  • 1 op. galaretki w proszku, u mnie niebieskiej 
  • 400 ml wody 

smietanowiec z galaretkami, kolorowe galaretki, borowka amerykanska, smietanka, deser na lato, ciasto bez pieczenia, sernik bez sera

Jak zrobić spód z ciasteczek?

Ciasteczka połamałam na mniejsze kawałki i wsypałam do malaksera. Zmiksowałam je na proszek. Masło roztopiłam i kiedy przestygło wlałam je do ciasteczek. Dosypałam też kakao i ponownie zmiksowałam żeby składniki się połączyły. Masę o konsystencji mokrego piasku wysypałam równomiernie na dno tortownicy i ugniotłam. Formę wstawiłam do lodówki.

Jak przygotować masę śmietanową z galaretkami?

3 kolorowe galaretki w proszku rozpuściłam w gorącej wodzie. Każdą oddzielnie w osobnej szklance lub miseczce, dolewając do niej 200 ml wrzącej wody i mieszając aż zupełnie się rozpuściła. Naczynia z rozpuszczonymi galaretkami odstawiłam żeby płyn ostygł i następnie przeniosłam do lodówki żeby galaretki stężały. Zupełnie zastygnięte pokroiłam w kostkę.

galaretkowiec, smietanowiec, kolorowe galaretki, borowka amerykanska, z owocami, deser na lato, ciasto bez pieczenia, na zimno, sernik bez sera

Żelatynę w proszku zalałam zimnym mlekiem, a kiedy napęczniała podgrzewałam mieszając aż się rozpuściła. Bardzo zimną śmietankę ubiłam na sztywno. Pod koniec ubijania dosypałam cukier puder. Do lekko przestudzonej żelatyny dodałam 2-3 łyżki ubitej śmietany, wymieszałam dokładnie i dodałam do reszty śmietany cały czas miksując. Do masy śmietanowej dodałam galaretki pokrojone w kostkę, delikatnie wymieszałam. Całą tę masę przełożyłam do tortownicy ze schłodzonym spodem ciasteczkowym. Wyrównałam wierzch i odstawiłam formę z powrotem do lodówki.

Jak zrobić galaretkę z borówkami?

Borówki opłukałam i osuszyłam. Galaretkę niebieską rozpuściłam we wrzącej wodzie. Odstawiałam do ostudzenia, a kiedy zaczęła tężeć dosypałam borówki. Wymieszałam. Wylałam na zastygniętą masę śmietanową i odstawiłam do lodówki żeby wierzch zastygł i całość dobrze się schłodziła.

Najlepiej taki deser przygotowywać dzień wcześniej przed planowanym podaniem żeby całość miała czas dobrze zastygnąć. Kolory galaretek możecie sobie dowolnie zmieniać, tak jak owoce w wierzchniej warstwie. Użyjcie takich jakie macie i jakie lubicie.

bez pieczenia, smietanowiec, galaretkowiec, galaretki, borowka amerykanska, deser na lato, ciasto bez pieczenia

8 komentarzy:

  1. O, to już wiem co przygotuję dla naszych smerfów na rozpoczęcie roku szkolno-przedszkolnego! Dziękuję, pani Izo!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow, naprawdę świetny przepis! Chyba się zakochałam :P

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie mogłam "przejść" obok! Wygląda obłędnie! W smaku to najpewniej rewelacja

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger