Robale na patyku

Tytułowe robale, bo taki przydomek zyskały krewetki u nas w domu, w tej postaci są bardzo smaczne. Żarłoczek orzekł, że takie krewetki to może jeść codziennie. Co ważne, można je przyrządzić o każdej porze roku bo mrożone owoce morza są teraz dostępne w ciągłej sprzedaży, a grillować można na specjalnej patelni, tak jak ja, albo na zwykłej. 

Takie krewetki na patyku sprawdzają się doskonale jako imprezowa przekąska. Łatwo je przyrządzić i jeszcze łatwiej zjeść, bez brudzenia sobie rączek. Do krewetkowych szaszłyków warto podać dobry, najlepiej domowej roboty, sos. Ja zrobiłam ketchup bananowy, ale przepis na ten specjał podam Wam jutro. Muszę go spokojnie przygotować bo na razie jest tylko naszkicowany na karteluszku. Ale będzie na pewno, obiecuję.

Tymczasem zapraszam na krewetki. Jeśli oczywiście je lubicie. 

krewetki na patyku, przekaski, przekaska, szaszlyk, owoce morza, menu na impreze, prywatka, domowka, grillowanie, grill


Krewetki na patyku

czas przygotowania: 10 minut + czas rozmrożenia + czas marynowania
składniki: 
  • ok. 500 g krewetek tygrysich, mrożonych
  • 1 łyżka oleju roślinnego
  • 2 łyżki sosu sojowego
  • 1 łyżeczka soku z cytryny
  • 1 łyżeczka płynnego miodu  
  • 1 łyżeczka czosnku mielonego 
  • 1/2 łyżeczki chili w proszku
  • dodatkowo: patyczki szaszłykowe

krewetki na patyku, szaszlyki z krewetek, owoce morza, przekaski, menu imprezowe, male co nieco

Jak zrobić szaszłyki z krewetek?

Kupiłam krewetki mrożone, już obgotowane i obrane z większości pancerzy, bez główek. Tak po prostu było mi wygodniej, ale użyjcie takich jakie dostaniecie. Byle nie były to krewetki koktajlowe bo są za małe po prostu do tego dania.

szaszlyki z krewetek, krewetki na patyku, przekaski, menu imprezowe, owoce morza, grill, na prywatke
grill, patelnia grillowa, szaszlyki z krewetkami, krewetki na patyku

Krewetki wyjęłam z opakowania, przesypałam na durszlak i przelałam porządnie zimną wodą. Zostawiłam żeby odtajały i obciekły, tak na pół godziny, może trochę więcej. Usunęłam resztki pancerzy z ogonka. Olej wymieszałam z sosem sojowym, miodem i przyprawami. Wrzuciłam krewetki i marynowałam je w tej mieszance przynajmniej godzinę. Na szpadki nabijałam po 2-3 krewetki. Grillowałam na patelni po 2-3 minuty z każdej strony aż się zrumieniły.

Krewetki na patyku podałam z ketchupem bananowym, na który przepis już się pisze.

ketchup owocowy, banany, z bananow, dip bananowy, sos orientalny, dodatek do potraw
krewetka, szaszłyki, grill, grillowanie, przekąska, owoce morza

4 komentarze:

  1. z takim keczupem muszą być obłędnie pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ciekawa propozycja , uwielbiam krewety wiec czekam na przepis na sos

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam ostatnio apetyt na owoce morza. Napewno wyprobuje ten przepis! Sos może okazać się strzałem w dziesiątkę! Dziękuję! 4

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sos jest pyszny i bardzo smakuje do takich grillowanych krewetek

      Usuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger