Kurczak duszony z ryżem i kurkami

To danie robiłam już jakiś czas temu, podczas swojego jesiennego urlopu. Delikatny kurczak duszony z kurkami i ryżem czyli coś bardzo pysznego. Robocze zdjęcie pokazywałam we wrześniu na facebooku, ale zupełnie zapomniałam wstawić przepis tutaj, na blogu. Niniejszym nadrabiam swoje niedopatrzenie, bo do przygotowania tej potrawy możecie teraz użyć kurek mrożonych albo zamienić je na pokrojone w plasterki pieczarki czy boczniaki. 

To danie jest proste i mało po nim zmywania. Smażymy i dusimy wszystko na jednej patelni co jest bardzo wygodne. Nawet podać możemy stawiając patelnię prosto na stół, oczywiście podkładając coś pod gorące naczynie.

kawalki kurczaka, kurczak z patelni, ryz, kurki, grzyby, z grzybami, danie jednogarnkowe, obiad, mieso, drob, udka, udziki


Udziki kurze duszone z ryżem i kurkami - danie jednogarnkowe

czas przygotowania: 60 minut + ew. czas marynowania kurczaka
składniki na 2-4 porcje:
  • 4 duże udziki z kurczaka (górna część udek)
  • 1 łyżka masła klarowanego + 1 łyżeczka
  • 200 g ryżu - użyłam jaśminowego
  • 300 g kurek lub innych grzybów - świeżych lub mrożonych 
  • 1-2 ząbki czosnku
  • 1 łyżeczka soli
  • 1/3 łyżeczka pieprzu czarnego świeżo mielonego 
  • 1 czubata łyżeczka pieprzu ziołowego 
  • 1 czubata łyżeczka listków tymianku
  • 1 i ok. 1/3 szkl. wody

kurczak duszony, danie jednogarnkowe, drob, mieso, z ryzem, grzyby, kurki, obiad, kawalki kurczaka, udka, udziki

Jak zrobić udka z kurkami na ryżu?

Kawałki kurczaka natarłam solą i pieprzami. Najlepiej odłożyć je na przynajmniej pół godziny w chłodne miejsce żeby zamarynowały się w przyprawach. Ale jeśli bardzo się spieszycie to działajcie od razu dalej.

Kurki, jeśli świeże, dokładnie oczyściłam, szybko opłukałam i osuszyłam. Większe sztuki porozrywałam na mniejsze kawałki, małe grzybki zostawiłam w całości. Mrożonych kurek nie trzeba rozmrażać, wystarczy wyjąć je kilka chwil wcześniej żeby tylko odrobinę odtajały.Jeśli nie macie kurek możecie zastąpić je w daniu np. pieczarkami lub boczniakami. Oczyśćcie je i pokrójcie w paski, a potem postępujcie dalej tak jak w przepisie. Ryż wsypałam na sito i płukałam pod zimną wodą aż ta była wypływająca była przejrzysta. Dokładnie osączyłam. Czosnek obrałam i drobno pokroiłam.

kawalki kurczaka, z ryzem, z kurkami, z grzybami, kurczak duszony, obiad, danie jednogarnkowe, mieso, udka kurczaka, udziki

Na głębokiej, dużej patelni rozpuściłam masło. Obsmażyłam kurczaka ze wszystkim stron, tak żeby mocno go zrumienić. Podlałam 1/3 szkl. wody i dusiłam 10-20 minut aż kurczak zmiękł i woda odparowała. Mięso wyjęłam na chwilę na talerz, a na tej samej patelni rozpuściłam jeszcze łyżeczkę masła. Wrzuciłam kurki i smażyłam kilka chwil. Dodałam czosnek, tymianek, a po chwili wsypałam ryż. Wlałam 1 szkl. wody. Na wierzchu położyłam obsmażonego kurczaka. Naczynie przykryłam i dusiłam całość aż ryż zmiękł i wchłonął płyn.

Proste? Bardzo proste! I jakie dobre!

kurczak duszony, ryz, kurki, grzyby, mieso, drob, udziki, obiad z patelni, danie jednogarnkowe


2 komentarze:

  1. Bardzo pysznie wygląda. Troszkę jak kurczak teryiaki ale pewnie smak zupełnie inny.

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger