poniedziałek, 28 sierpnia 2017

Śliwki węgierki kiszone

Kiszone śliwki? W pierwszej chwili pewnie jesteście zaskoczeni, ale zapewniam Was, że kiszone owoce są pyszne. Skoro można kisić jabłka to śliwki też się do tego nadają. Są też zdrowe, jak wszystkie kiszonki, i będą doskonałą alternatywą dla śliwek marynowanych w occie.

Kiszone śliwki są świetnym dodatkiem do pieczonych mięs, serów i sałatek.

Kisić można różne warzywa i owoce - zajrzyj TUTAJ, do zakładki o kiszonkach, po inspiracje


kiszone sliwki, kiszonki, fermentacja, kiszone owoce, solanka, sliwka wegierka, wegierka dabrowicka, przetwory


Śliwki kiszone w solance 

czas przygotowania:  10 minut + kilkanaście dni kiszenia
składniki na 2 słoiki poj. 0,9l: 
  • ok. 1 kg śliwek - u mnie węgierka dąbrowicka
  • 4 łyżeczki miodu
  • 2 ząbki czosnku
  • 4 ziela angielskie
  • 2 gwiazdki anyżu
  • 8 cm cynamonu
  • 1 czubata łyżeczka białej gorczycy
  • 10 goździków
  •  
  • solanka - woda + 1 łyżeczka soli na 1 litr

kiszone sliwki, wegierki, wegierka dabrowicka, kiszonki, kiszone owoce, sliweczki, fermentacja, przetwory

Jak zakisić śliwki?

Słoiki i zakrętki wyparzyłam. Twarde, zdrowe śliwki umyłam i osuszyłam. Wodę zagotowałam, rozpuściłam w niej sól.

Do każdego słoika nałożyłam dość ciasno owoce w całości. Nie usuwałam pestek żeby śliwki nie straciły kształtu. Układałam je jedna przy drugiej, ile weszło do słoika, ale nie ugniatałam żeby nie popękały.

Do każdego słoika dodałam po ząbku czosnku, 2 łyżeczki miodu, 1 gwiazdce anyżu, 2 ziela angielskie, kawałku cynamonu, 1/2 łyżeczki gorczycy i 5 goździków.

Owoce zalałam przestudzoną solanką, zakręciłam  i odstawiłam na przynajmniej kilka/kilkanaście dni. Podczas kiszenia zalewa zmienia kolor na różowy, a owoce miękną i przechodzą aromatem przypraw. .

sliwki kiszone, sliweczki, kiszonki, przetwory, owoce kiszone, fermentacja, do sloika, spizarnia, na zime, sliwka wegierka



1 komentarz:

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie na adres izapyzakulinska@gmail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...