Śliwki węgierki kiszone

Kiszone śliwki? W pierwszej chwili pewnie jesteście zaskoczeni, ale zapewniam Was, że kiszone owoce są pyszne. Skoro można kisić jabłka to śliwki też się do tego nadają. Są też zdrowe, jak wszystkie kiszonki, i będą doskonałą alternatywą dla śliwek marynowanych w occie.

Kiszone śliwki są świetnym dodatkiem do pieczonych mięs, serów i sałatek.

Kisić można różne warzywa i owoce - zajrzyj TUTAJ, do zakładki o kiszonkach, po inspiracje


kiszone sliwki, kiszonki, fermentacja, kiszone owoce, solanka, sliwka wegierka, wegierka dabrowicka, przetwory


Śliwki kiszone w solance 

czas przygotowania:  10 minut + kilkanaście dni kiszenia
składniki na 2 słoiki poj. 0,9l: 
  • ok. 1 kg śliwek - u mnie węgierka dąbrowicka
  • 4 łyżeczki miodu
  • 2 ząbki czosnku
  • 4 ziela angielskie
  • 2 gwiazdki anyżu
  • 8 cm cynamonu
  • 1 czubata łyżeczka białej gorczycy
  • 10 goździków
  •  
  • solanka - woda + 1 łyżeczka soli na 1 litr

kiszone sliwki, wegierki, wegierka dabrowicka, kiszonki, kiszone owoce, sliweczki, fermentacja, przetwory

Jak zakisić śliwki?

Słoiki i zakrętki wyparzyłam. Twarde, zdrowe śliwki umyłam i osuszyłam. Wodę zagotowałam, rozpuściłam w niej sól.

Do każdego słoika nałożyłam dość ciasno owoce w całości. Nie usuwałam pestek żeby śliwki nie straciły kształtu. Układałam je jedna przy drugiej, ile weszło do słoika, ale nie ugniatałam żeby nie popękały.

Do każdego słoika dodałam po ząbku czosnku, 2 łyżeczki miodu, 1 gwiazdce anyżu, 2 ziela angielskie, kawałku cynamonu, 1/2 łyżeczki gorczycy i 5 goździków.

Owoce zalałam przestudzoną solanką, zakręciłam  i odstawiłam na przynajmniej kilka/kilkanaście dni. Podczas kiszenia zalewa zmienia kolor na różowy, a owoce miękną i przechodzą aromatem przypraw. .

sliwki kiszone, sliweczki, kiszonki, przetwory, owoce kiszone, fermentacja, do sloika, spizarnia, na zime, sliwka wegierka



7 komentarzy:

  1. Ciekawe.. Muszę wypróbować

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam. Kiedy jest najlepszy czas na koszenie węgierek? Jak są już dojrzałe i słodkie czy wcześniej. Kiedyś czytałam że owoce muszą być trochę twarde i nie do końca dojrzałe do kiszenia czy to prawda?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podczas kiszenia owoce miękną więc lepiej kisić takie jeszcze twardawe. Mocno dojrzałe lepiej przeznaczyć na powidła.

      Usuń
  3. Lubię kiszonki. Czy kiszone śliwki postoją w piwnicy podobnie długo, jak kiszone ogórki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. postoją długo, ale konsystencja zależy od tego jakie śliwki zakisisz

      Usuń
  4. Ciekawy przepis, postawilem wlasnie sloik. Mam lekki stresik bo sliwki nie byly suche. Mylem je w kranowce, a do solanki urzylem wody z saturatora. Czy myslisz ze woda ze sliwek moze negatywnie wplynac na proces fermentacji?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie bardzo rozumiem w czym problem - soczystością śliwek za batdzo bym się nie martwiła, będzie dobrze jeśli byĺy jędrne

      Usuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger