Szakszuka z żółtymi warzywami i kurkami

Szakszuka to znaczy bałagan. Bałagan na patelni bo danie składa się z kilku rozdrobnionych, przesmażonych razem składników i usadzonych na nich jajek. Świetne danie na rodzinne, weekendowe śniadanie. Jest rozgrzewające, energetyczne i bardzo smaczne. 

Klasyczną szakszukę robi się z czerwonych pomidorów i takiej samej papryki. Ale ja postanowiłam dodać do niej świeże kurki i pomyślałam, że w czerwieni dojrzałych pomidorów jakoś by się zagubiły. Stąd pomysł na wersję żółtą, równie pyszną, może nawet pyszniejszą. Oczywiście jeśli nie macie pod ręką żółtych pomidorów wykorzystajcie czerwone, smaku potrawy to raczej nie zmieni. Ważne żeby pomidory były dojrzałe.

Jak wykorzystać kurki? Pomysły znajdziecie TUTAJ

shakshouka, szakszuka z kurkami, zolte warzywa, danie z patelni, pozywne sniadanie, kurki, bałagan na patelni, jajka, jaja sadzone na warzywach
 

Szakszuka z kurkami, na żółto

czas przygotowania: 30 minut
składniki na 2-3 porcje: 
  • 100 g świeżych kurek
  • 1/2 strąka żółtej papryki
  • 3-4 duże żółte pomidory typu jajko
  • 1 średnia cebula 
  • 3-4 jajka 
  • 2 łyżeczki oleju 
  • 2 łyżeczki masła 
  • 1 czubata łyżeczka mieszanki curry
  • do smaku - sól, pieprz cayenne, odrobina cukru

  • dodatkowo - świeży koperek albo kolendra

jajka sadzone na pomidorach, kurki, pomidory smazone, shakshouka, bałagan na patelni, sniadanie z patelni, zolte warzywa, warzywa smazone, jajka

Jak zrobić szakszukę z kurkami?

Kurki, najlepiej takie niezbyt duże, dokładnie oczyściłam, opłukałam i osuszyłam. Pomidory sparzyłam, obrałam ze skórki, pokroiłam w dużą kostkę. Paprykę oczyściłam z nasion, pokroiłam w cienkie paski. Cebulę obrałam, pokroiłam w piórka.

zołta szakszuka, szakszuka z kurkami, zolte warzywa, jajka sadzone na pomidorach, sniadanie z patelni, balagan na patelni
szakszuka z kurkami, jajka sadzone na pomidorach, jajka w sosie warzywnym, zolte warzywa, wersja zolta, kurki, sniadanie z patelni

Na dużej patelni rozgrzałam olej z masłem. Wsypałam curry i smażyłam mieszając przez minutę. Dodałam cebulę, smażyłam aż się zeszkliła. Dodałam kurki, a po chwili dosypałam też kawałki papryki i pomidorów. Smażyłam aż pomidory się rozpadły i cały sos zgęstniał. Doprawiłam do smaku odrobiną cukru, solą i pieprzem cayenne. 

szakszuka z kurkami, zolte warzywa, jajka sadzone na warzywach, sniadanie z patelni, balagan na patelni, shakshouka, zolte pomidory, zolta wersja, zolte sniadanie

Na wierzch podsmażonych warzyw wybiłam jajka i smażyłam całość dalej aż białka jaj się ścięły. Nie mieszałam ich żeby nie uszkodzić żółtek.

Szakszukę podaje się na patelni, na której się smażyła. Można wyjadać ją łyżką, widelcem, ale najlepiej maczać w niej kawałki chleba. Zresztą, nie jest ważne jak będziecie ją jeść, ważne że po prostu jest przepyszna! 

zolta szakszuka, sniadanie z patelni, zolte warzywa, kurki, jajka sadzone na warzywach, balagan na patelni, pomidory



6 komentarzy:

  1. O matko, jakie to piękne! Mam paprykę i pomidory żółte, wypada dozbierać kurek i zrobić to niewątpliwie pyszne danie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mam nadzieję, że będzie Ci smakowało tak samo jak nam :)

      Usuń
  2. A ja napiszę.....O Matko, jakie to piękne:) Je się oczami....uwielbiam wszystko....A jako, że szukam, wciąż szukam i zapisuję nowe przepisy na dania z kurkami - jestem zachwycona....
    Dziękuję za inspiracje....po tysiąckroć:)
    Pozdrawiam
    Cedra

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana, bierz przepis i gotuj! I jedź na zdrowie 🙂

      Usuń
  3. Jest Pani bardzo pomysłowa. Nie wpadłabym na takie połączenie

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger