Pulpety drobiowe w sosie kurkowym

Delikatne, drobiowe kulki w aksamitnym sosie z aromatycznymi kurkami. Czyż może być lepszy obiad latem, gdy są już leśne grzyby? Nawet jeśli waham się między tym daniem a zupą ze świeżych grzybów to pulpeciki były wyjątkowo smakowite i do powtórzenia gdy tylko znowu nazbieram świeżych kurek. 

Pulpety ugotowałam i dzięki temu są delikatniejsze niż gdybym je usmażyła. Kurki do sosu smażyłam krótko bo poddane długiej obróbce tracą chrupkość i stają się gumowate.

Jeśli szukacie pomysłów na wykorzystanie kurek to zapraszam tutaj (klik, klik)

pulpety z kurczaka, sos kurkowy, co na obiad, kurczak, pulpeciki w sosie kurkowym, pieprznik jadalny, kurki, obiad na lato, domowe obiady, jak u mamy


Pulpeciki z kurczaka w sosie grzybowym z kurkami

czas przygotowania: ok. 30-40 minut
składniki:
  • PULPETY - 500 g mięsa z kurczaka, z udek lub piersi
  • 3 łyżki bułki tartej
  • 50 ml zimnej wody
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 1/3 łyżeczki pieprzu mielonego
  • 250 ml wody

  • SOS KURKOWY - 350 g kurek
  • 1 średnia cebula
  • 1-2 łyżka masła
  • 100-150 ml śmietanki, może być 30%
  • 1 łyżeczka tymianku albo macierzanki piaskowej
  • 1 łyżeczka mąki kukurydzianej lub pszennej

Zobacz przepis na pyszne, marchewkowe kluseczki z kurkami

 pulpeciki drobiowe, sos kurkowy, kurczak, co na obiad, sos smietanowy, macierzanka, obiady domowe, jak u mamy

Jak zrobić pulpety drobiowe?

Mięso z udek kurczaka, filety bez skóry i kości, przemieliłam przez maszynkę do mięsa. razem z obraną cebulą. Dosypałam bułkę tartą, wlałam bardzo zimną wodę i dodałam przyprawy. Wyrabiałam ręką przez kilka chwil aż składniki dobrze się połączyły, a masa stała kleista. Nie dodawałam żadnego jajka bo nie ma takiej potrzeby.

pulpeciki drobiowe, drob, kurczak, kulki miesne, klopsiki, mieso z kurczaka, pulpety w sosie kurkowym, obiad

Dłońmi zmoczonymi w zimnej wodzie odrywałam niewielkie porcje masy i formowałam kulki wielkości orzechów włoskich. Układałam je na mokrej desce. W rondlu albo w głębszej patelni zagotowałam wodę. Pulpety gotowałam częściowo zanurzone w wodzie, pod przykryciem, przez kilka minut. W trakcie gotowania można je raz obrócić żeby równo doszły z obu stron, ale spokojnie, będą jeszcze podgrzane w sosie. Ugotowane wyjęłam na talerz a wywar zlałam do kubka i odstawiłam na później.

Jak zrobić sos kurkowy?

Kurki dokładnie oczyściłam i szybko przepłukałam. Większe grzyby porozrywałam rękami na mniejsze kawałki, małe zostawiłam w całości. Cebulę obrałam i pokroiłam w drobną kostkę.

pieprznik jadalny, pulpety w sosie kurkowym, sos smietanowy z kurkami, grzyby, grzybobranie, sos grzybowy, swieze kurki, grzyby lesne

Na patelni rozpuściłam masło, wsypałam cebulę. Smażyłam kilka chwil aż się zeszkliła. Dorzuciłam grzyby i smażyłam na dużym ogniu przez 3-4 minuty. Dolałam wywar z gotowania pulpetów, śmietankę z rozmieszaną w niej mąką kukurydzianą, dosypałam macierzankę. Gotowałam mieszając aż sos zgęstniał  Doprawiłam do smaku solą i świeżo mielonym pieprzem, a następnie włożyłam do sosu ugotowane wcześniej pulpety. Dusiłam kilka chwil żeby się dobrze zagrzały.

Pulpety w sosie kurkowym podałam z gryczanymi kluskami kładzionymi i surówką z kiszonej kapusty z buraczkami.

pulpeciki z kurczaka, kulki miesne, pulpet, co na obiad, mieso w sosie, sos kurkowy, sos smietanowy z kurkami, kurczak, kurki, co na obiad, obiady domowe


7 komentarzy:

  1. A jak najlepiej oczyścić kurki? Wdzięczna byłabym za poradę, bo troche mnie przeraża ilość piaski/ziemi na nich.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja czyszczę je już podczas zbierania ile się da. Potem w domu czyszczę miękkim pędzelkiem i krótko, partiami, płuczę pod cienkim strumieniem zimnej wody. Można wyspać je do mocno osolonej wody, wtedy większość zanieczyszczeń opadnie. Można do wody do płukania dosypać mąki ziemniaczanej, która zwiąże drobinki ściółki. Idealnego sposobu na to nie ma bo całkiem na sucho trudno pozbyć się piasku, a każde moczenie pozbawia je części smaku, niestety.

      Usuń
  2. Miałam robić pierś kurczaka faszerowaną kurkami, ale wpadł mi w ręce Twój przepis - zrobiłam i muszę powiedzieć, że obiad wyszedł przepyszny! Delikatne pulpeciki doskonale pasują do sosu kurkowego - nic nie dominuje w smaku, za to przepysznie się uzupełnia.
    Pycha!
    Dziękuję za przepis! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepis jak widać nie tylko dla grzybiarzy :) Zrobiłam i mega mi przypasował, całej rodzinie także na szczęście

    OdpowiedzUsuń
  4. przepis bardzo dobry, klopsiki pyszne sos też śmietankę dałam 12% taką do kawy też wyszło ok.

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger