Pachnące świętami biscotti z suszonymi owocami

Klasyczne biscotti vel cantucci robi się z migdałami. Ale przecież zawsze można przekręcić recepturę i przygotować potrawę nieco inaczej, prawda ? 

Tak właśnie zrobiłam i zamiast migdałów dodałam do ciasta suszone owoce. Nadały słodkości a zapach wzmocniłam przyprawą korzenną i dodatkami cytrusowymi. Ta wersja nie jest wcale gorsza od tradycyjnej, jest po prostu inna i na pewno warta wypróbowania. Nam smakują obie.



Biscotti vel cantucci z suszonymi owocami i korzeniami 

czas przygotowania : ok. 15 minut + czas pieczenia
składniki : 







sposób przygotowania : większe owoce pokroiłam na mniejsze kawałki i skropiłam ekstraktem cytrynowym, wymieszałam.

W jednej misce połączyłam obie mąki, proszek do pieczenia, sól, przyprawę korzenną i skórkę pomarańczową. Do drugiej wybiłam jajka i ubiłam je z cukrem na puszystą masę. Ubijałam tak długo aż powstała jasna piana a cukier właściwie się rozpuścił. Dalej mieszając mikserem powoli dodawałam suche składniki wymieszane z owocami. Kiedy wszystko mniej więcej się połączyło zagniotłam ciasto ręką.

Wyjęłam je na omączony blat i podzieliłam na 2-3 części. Z każdej uformowałam wałek i lekko go spłaszczyłam. Ułożyłam "batony" na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Piekłam 25 minut w piekarniku nagrzanym do 180 st. C, grzanie góra/dół.

Upieczone długie ciastka odstawiłam żeby nieco przestygły a następnie bardzo ostrym nożem pokroiłam ja na kromeczki grubości ok. 1,5 cm - można kroić prosto w poprzek albo pod skosem. Ciastka ponownie ułożyłam na blasze i ponownie opiekłam. Tym razem 8 minut z jednej strony i kolejne 8 po obróceniu ciastek na drugą stronę.

Biscotti przechowuję w szczelnie zamykanym pudełku metalowym. Podaję na deser do kawy albo herbaty.


6 komentarzy:

  1. Uwielbiam je, Twoje cudnie wyglądają ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. brzmi i wygląda świetnie, będę musiała wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  3. super wyszła Ci ta zmiana w przepisie :) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeszcze nie robiłam, dzięki za przepis bo chyba się skuszę tak smakowicie wyglądają. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Też ostatnio piekłam piernikowe biscotti - mniam:)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger