Roladki z szynki z kominkami i sosem winno grzybowym

Dawno nie robiłam roladek mięsnych a bardzo je lubimy. Tym razem farsz zrobiłam z zebranych na Orawie kominków - lejkowców dętych. Ich ciemny kolor i wyraźny smak dobrze harmonizuje z chudym mięsem. Całość dopełnił wyrazisty, kremowy sos. To było pyszne danie.

Wpis dołączam do wydarzenia na Facebooku - Farsz Niepodległości 2014
 


Roladki wieprzowe z lejkowcami dętymi


czas przygotowania : ok. 60-80 minut
składniki : 
  • 4 plastry chudej surowej szynki wieprzowej, po ok. 150 g każdy
  • 2 garści suszonych kominków - lejkowców dętych
  • 1 średnia cebula
  • 2 łyżki bułki tartej
  • 4 łyżki mąki pszennej 
  • 2 łyżki oleju
  • 1 łyżka masła
  • 100 ml białego wytrawnego wina
  • ok. 300 ml bulionu mięsno jarzynowego albo z samych warzyw
  • 50 ml słodkiej śmietanki
  • 1-2 łyżeczki proszku grzybowego 

  • do smaku - sól, pieprz mielony


sposób przygotowania : plastry mięsa rozbiłam na cienkie, duże płaty. Najlepiej przykryć każdy kawałek folią spożywczą żeby mięso nie pryskało i nie rozbijać od razu za mocno żeby nie podziurawić go. Oprószyłam z obu stron, delikatnie, solą oraz pieprzem.

FARSZ - grzyby zalałam niepełną szklanką wody i gotowałam jakieś 10 minut. Odcedziłam i posiekałam drobno a wodę z gotowania zachowałam. Cebulę obrałam, pokroiłam w drobną kosteczkę. Na patelni rozgrzałam łyżkę oleju, zeszkliłam cebulkę, dodałam grzyby i wodę z ich gotowania. Smażyłam aż płyn prawie całkiem odparował. Ostudziłam a następnie wymieszałam z bułką tartą i doprawiłam do smaku.

Na każdym płacie mięsa rozsmarowałam porcję grzybowego fatszu. Zwinęłam mięso w roladki i spięłam szpilkami do zrazów. Obtoczyłam w mącę, otrzepałam nadmiar. Na rondlu rozgrzałam po łyżce oleju i masła, obsmażyłam roladki ze wszystkich stron na lekko rumiany kolor. Wlałam wino a po chwili bulion. Dusiłam ok. 45 minut. Na koniec dodałam proszek grzybowy a po kilku minutach także śmietankę. Doprawiłam sos do smaku. Gdyby był zbyt rzadki można odparować gotując go bez przykrycia na mocniejszych ogniu albo dodać 1 łyżeczkę mąki roztrzepanej w 4-5 łyżkach zimnej wody i jeszcze chwilę pogotować aż zgęstnieje.

Roladki podałam z makaronem i sałatką z ogórków kiszonych

W akcji "Farsz Niepodległości 2014" udział wzięli :
Ulla z bloga Kuchnia na wzgórzu
Paweł z bloga Chleby.info
Bożena z bloga Moje domowe kucharzenie
Joanna z bloga Różowa kuchnia
Danusia z bloga Moje wypieki i nie tylko
Raven z bloga Gotuj z Blue Raven
Laura z bloga Cafe Babilon
autorzy bloga Nerds' Kitchen
Dorota z bloga Moje małe czarowanie
Marcin z bloga Zapiski z czwartej dekady
Grażyna z bloga Grażyna gotuje
Karolina z bloga Przepisy Karoliny
Kasia z bloga Baby do garów
Filip Wróblewski - zdjęcie na FB
Marta Rosołowska - zdjęcie na FB
Arek Andrzejewski - zdjęcie na FB 




Dziękuję wszystkim za wspólną zabawę :)



7 komentarzy:

  1. świetnie Ci wyszły:) ślinka aż cieknie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Roladki wyglądają rewelacyjnie :) Dzięki za udział w wydarzeniu.

    OdpowiedzUsuń
  3. ale pyszności ! dziękuje za wspólną zabawę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny przepis, apetyczne roladki i cudne grzybki (nie znam ich). Dziękuję Elu za wspólne farszowanie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. całe życie mam na imię Iza, ale i tak dziękuję za wspólna zabawę :D

      Usuń
  5. My brother recommended I might like this web site. He was totally right.
    This post actually made my day. You cann't imagine simply
    how much time I had spent for this information! Thanks!

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger