Placuszki serowo-orzechowe

Dawno nie robiłam na śniadanie placuszków. Zwykle w weekendowe ranki rządzą jajka w różnej postaci. Wczoraj jednak coś mnie naszło i szybko zakręciłam ciasto. To naprawdę tylko kilka chwil - wystarczy wymieszać składniki i można smażyć !

A może skusisz się na Placuszki z borówkami albo Placki kefirowe ? Wszystkie robi się bardzo szybko !



czas przygotowania : 15 minut
składniki na 3 porcje x 5 placuszków :
  • 250 g serka ricotta 
  • 2 średnie jajka 
  • 2 szczypty soli
  • 70 g mąki pszennej pełnoziarnistej 
  • 30 g tartych orzechów laskowych 
  • 15 g cukru trzcinowego demerara 
  • 2-3 łyżki słodkiej śmietanki albo mleka

  • do smażenia - troszkę oleju rzepakowego 
  •  
  • dodatkowo - frużelina z letnich owoców
  • kruszone orzechy laskowe 
  • ew. trochę cukru pudru

sposób przygotowania : jajka rozdzieliłam. Żółtka dodałam do serka. Dosypałam mąkę, orzechy tarte i cukier, wymieszałam dokładnie. Białka ubiłam na dość sztywną pianę razem z solą. Dodawałam ją po łyżce do masy serowej i delikatnie wmieszałam. Ponieważ całość była bardzo gęsta dolałam jeszcze troszkę słodkiej śmietanki.

Rozgrzałam patelnię i posmarowałam ją olejem. Przy pomocy dwóch łyżeczek nakładałam porcje ciasta i lekko je rozpłaszczałam. Smażyłam na niedużym ogniu po kilka minut z obu stron aż ładnie się zrumieniły.

Podałam zaraz po usmażeniu z dodatkiem frużeliny, orzechów i odrobiny cukru pudru.


6 komentarzy:

  1. Ależ piękne! Iza, Twoje zdjęcia są niesamowite, można lizać monitor :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. staram się, ale też ciągle uczę bo fotografia to ciężki temat...

      Usuń
    2. Iza, Twoje zdjęcia sa super :)
      ale masz rację, fotografia to trudny temat :)

      Usuń
  2. Kocham ricottę, jest taka delikatna, a placuszki z niej to już całkiem śniadaniowe cuda :)

    OdpowiedzUsuń
  3. rozkosz dla podniebienia :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger