Leszcz pieczony z grzybami

Rybka dzisiaj czyli ja jestem bardzo zadowolona a chłopaki kręcą nosem. Ty razem zapiekłam filety pod pierzynką z grzybów i sera żeby nie marudzili aż tak strasznie i udało się - nawet im smakowało. Moja rada - kupując leszcza, całego albo filety, wybierajcie duże okazy bo ta ryba ma dość dużo ości a z dużych sztuk łatwiej je usunąć.


składniki:
  • 2 duże filety z leszcza, bez skóry
  • sok z połowy dużej cytryny
  • kilka łyżek mąki
  • 3 - 4 łyżeczki papryki mielonej słodkiej
  • ok. 500 g pieczarek polnych, ew. hodowlanych
  • kawałek pora
  • 200 g sera żółtego
  • do smażenia: olej, masło
  • do smaku: sos sojowy jasny, sos chili, sól

sposób przygotowania:
Filety podzieliłam na mniejsze kawałki usuwając przy tym większość ości - czyli wszystkie, które zauważyłam. Sok z cytryny zmieszałam z 3 łyżkami sosu sojowego i 1 łyżką sosu chili - mieszanką skropiłam rybę - odstawiłam na bok, na czas przygotowania grzybów. Pieczarki oczyściłam, pokroiłam w ćwierć plasterki. Pora, tylko białą część, posiekałam. Na patelni rozpuściłam 2 łyżki masła a gdy się podgrzało podsmażyłam na nim pieczarki z porem aż odparował nadmiar wody - doprawiłam sosem sojowym i papryką. Mąkę zmieszałam z resztą papryki i lekko oprószyłam nią kawałki ryby. Od razu kładłam je na mocno rozgrzaną patelnię z niewielką ilością oleju. Smażyłam tylko do lekkiego zrumienienia i przekładałam od razu na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. Na każdy kawałek ryby położyłam porcję grzybów i posypałam startym grubo serem. Blachę wstawiłam na 20 min. do piekarnika nagrzanego do 200 st. C. Podałam na sałacie oprószając leciutko papryką w proszku.

3 komentarze:

  1. Gwarantuję Tobie, że ja zjadłabym bez najmniejszego poruszenia nosem :D Bardzo lubię się z wszystkimi rybami!

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger