Najpierw na rower! a potem zimny koktajl

Poleniliśmy się dzisiaj rano trochę dłużej niż zwykle, ale co tam - w końcu święto, nie? Około 10-tej zebraliśmy jednak w troki wszystkie litery i poszliśmy popedałować trochę żeby nie zgnuśnieć zupełnie w domu. Jakiś dyżurny meteorolog zapowiadał deszcz i widzieliśmy nawet kilka bardzo ciemnych chmur, ale jak dotąd nic nie padało. Słonko i wiatr przeganiały chmurzyska bardzo skutecznie i dopiero w domu poczułam jak piecze mnie buzia - cóż, wyglądam jak córka wodza Wielkie Oko Bawoła   . . .  Fajnie, że mamy w okolicy dużo przyzwoitych ścieżek rowerowych i na prawdę jest gdzie pojeździć. Fakt, że w taki piękny dzień rowerzystów tłumy, ale co się dziwić? Jeżdżenie na rowerze to się robi chyba taki sport narodowy :-)

Już w drodze powrotnej pomyślałam sobie, że w domu chętnie napiłabym się jakiegoś zimnego koktajlu a przygotowanie takiego to tylko 2 minuty więc zrobiłam zanim Żarłok odstawił sprzęt na miejsce.



Koktajl jogurtowo - jagodowy


składniki:

  • 1 l jogurtu naturalnego, ja użyłam waniliowego
  • 20 dkg jagód (świeżych lub mrożonych)
  • 2 łyżki cukru pudru - niekoniecznie
  • sok z jednej, słodkiej pomarańczy

sposób przygotowania:
Jogurt powinien być dobrze schłodzony albo można dorzucić 2 - 3 kostki lodu. Przelałam go do dzbanka, dodałam cukier (można z niego zrezygnować bo jogurt jest słodkawy sam w sobie, ale Żarłok lubi słodkie), jagody i zmiksowałam dokładnie blenderem. Na koniec wlałam sok świeżo wyciśnięty z pomarańczy i jeszcze chwilę miksowałam. Podałam od razu bo nikt dłużej nie wytrzymał czekania :-)))



1 komentarz:

  1. witam, Kochana, musze przyznać, że nie wpadłam jeszcze na pomysł by z takiego fajnego koktajlu przygotować coś miłego dla męża. Bardzo mnie ujęło to serducho i skład napoju. Musi byc pychota ! Lubie przygotowywać miłe niespodzianki, więc na powitanie po męczącym dniu w pracy takie cudo też miło zaskoczy. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger