Kabanosy w cieście francuskim

Kabanosy zapiekane w cieście francuskim to bardzo łatwa do przygotowania przekąska. Do zrobienia na ostatnią chwilę albo w razie wizyty niespodziewanych gości. Może być częścią menu sylwestrowego albo jakiejś innej domówki.

Potrzebne są do niej mało wysuszone, grube kabanosy albo kiełbaski typu frankfurterki czy piwoszki. Ostatecznie mogą być nawet parówki dobrej jakości. Drugim nieodzownym składnikiem jest oczywiście ciasto francuskie a to kupicie chyba w każdym większym sklepie spożywczym. Samo przygotowanie tych ciepłych przekąsek zajmuje zaledwie kilka minut a są bardzo smaczne więc nikt im się nie oprze.

Ponieważ kabanosy owija się niezbyt dokładnie wąskimi paskami ciasta więc resztę tego ciasta możecie zużyć np. do zrobienia przekąsek z konfiturą cebulową.

ciasto francuskie z kabanosami, kabanosy zapiekane w cieście, przekaski francuskie z kabanosami, menu na impreze, finger food, szwedzki stół, sylwestrowa przekaska


Kabanosy zawijane w ciasto francuskie 

czas przygotowania: 10 minut + czas pieczenia
składniki: 
  • 10 kabanosów długości 25-30 cm albo 20 kiełbasek frankfurterek
  • 1/3-1/2 arkusza świeżego ciasta francuskiego
  • 1 żółtko
  • 1 łyżka mleka 
  • 3-4 łyżeczki ziaren sezamu
  •  
  • SOS - 1 łyżka majonezu
  • 1 czubata łyżka tartego chrzanu 
  • 2-3 czubate łyżki ketchupu

ciasto francuskie z kabanosami, kabanosy zapiekane w cieście, przekaski francuskie z kabanosami, menu na impreze, finger food, szwedzki stół, sylwestrowa przekaska

Jak zrobić kabanosy w cieście francuskim?

Długie kabanosy przecięłam w połowie długości, kiełbaski lub parówki są zwykle krótsze więc zostawiłabym je w całości.

Ciasto francuskie wyjęłam godzinę wcześniej przed planowanym pieczeniem przekąsek. Kiedy się ogrzało rozwinęłam je delikatnie i krojąc w poprzek  odcięłam 20 pasków szerokości 1 cm.

Każdy kawałek kabanosa owinęłam paskiem surowego ciasta, ale nie dokładnie - między zwojami powinny być odstępy. Zawinięte kabanosy układałam w niedużych odstępach od siebie na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Kiedy wszystkie były gotowe posmarowałam je przy pomocy pędzelka żółtkiem roztrzepanym z mlekiem. Posypałam ziarnem sezamu. Blachę wstawiłam do piekarnika nagrzanego do 200 st. C. Przekąski piekłam ok. 12-15 minut aż ciasto ładnie się zrumieniło.

Takie kabanosy w cieście francuskim podaję na gorąco z dodatkiem sosu majonezowo-chrzanowo-ketchupowego, w którym można je maczać. Wystarczy trzy składniki sosu wymieszać ze sobą w miseczce aby się połączyły i gotowe.

ciasto francuskie z kabanosami, kabanosy zapiekane w cieście, przekaski francuskie z kabanosami, menu na impreze, finger food, szwedzki stół, sylwestrowa przekaska





3 komentarze:

  1. Wyglądają pysznie, smakuję pewnie jeszcze lepiej :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale bym zjadła....Super przepis! Że też nie znalazłam go na Sylwester....

    OdpowiedzUsuń
  3. faktycznie to wygląda bardzo fajnie i apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger