Zapraszam na 22 Wystawę Grzybów Puszczy Białowieskiej

Wystawa Grzybów Puszczy Białowieskiej odbywa się w siedzibie Ośrodka Edukacji Przyrodniczej Białowieskiego Parku Narodowego od wielu lat zawsze w trzeci weekend września. Nie bywam tam co roku, ale staram się zajrzeć jeśli tylko mogę. Mam do tej imprezy nawet duży sentyment bo ładnych kilka lat temu, w 2009 roku, właśnie w Białowieży wygrałam swój pierwszy konkurs kulinarny

białowieski park narodowy, wystawa grzybów, wernisaż, moja grzybowa pasja, wykład, grzybnięta blogerka, zaproszenie, białowieża
 

Ktoś może zapytać:"po co jechać na taką wystawę zamiast do lasu?" Ano po to żeby poszerzać swoją wiedzę na temat grzybów. Wystawa zaczyna się w piątek po południu i trwa do niedzieli włącznie a w tym czasie można nie tylko z bliska przyjrzeć się prawdziwym grzybom, ale też obejrzeć fotografie rzadkości i przede wszystkim porozmawiać z mądrymi ludźmi. Na te wystawy przyjeżdżają mykolodzy, przyrodnicy, leśnicy i różni grzybnięci z całej Polski a nawet czasami zza granic. Można wpaść też tam ze swoim koszem i pochwalić się znaleziskami. W razie jakichś wątpliwości ktoś na pewno pomoże oznaczyć grzyby.

A co można robić w Białowieży i na takiej wystawie? Można grzyby oglądać ze wszystkich stron, zapoznać się z oznaczeniami, powąchać, popytać, wymienić uwagami. Wierzcie mi, że atmosfera i dyskusje są czasami gorące i bardzo ciekawe. Przy okazji można zwiedzić pobliskie muzeum przyrodnicze albo/i wybrać się na wycieczkę po parku albo Puszczy. Weekend w bardzo klimatycznej Białowieży na pewno nie będzie nudny.

W tym roku będę na 22 Wystawie Grzybów Puszczy Białowieskiej na pewno i serdecznie Was na nią zapraszam. Między innymi dlatego, że w piątkowe popołudnie 16 września, podczas wernisażu otwierającego imprezę, poopowiadam trochę o swoje grzybowej, a właściwie grzybowo-kulinarnej, pasji. Mam już przygotowany podkład w postaci prezentacji zdjęć moich leśnych znalezisk i potraw z grzybami. Mam ogromną tremę i jednocześnie nadzieję, że nie zanudzę szanownego audytorium swoim wystąpieniem. Na grafice poniżej znajdziecie informację o której godzinie wszystko się zaczyna i jaki jest plan.

                         Jeśli ktoś znajdzie czas i ochotę 
        to zapraszam do Białowieży na grzybowy weekend!


białowieski park narodowy, wystawa grzybów, wernisaż, moja grzybowa pasja, wykład, grzybnięta blogerka, zaproszenie, białowieża

1 komentarz:

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger