Szaszłyki z kurczaka, papryki i cebuli

Ciepłe weekendowe popołudnia i wieczory idealnie nadają się na grillowanie. Można powoli przygotowywać coś pysznego do jedzenie, nie spiesząc się i odpoczywając. Dzisiaj proponuję bardzo proste szaszłyki z mięsa i warzyw. Proste, ale soczyste i dobrze doprawione bo to bardzo ważne przy daniach tego rodzaju. Nie żałujcie aromatycznych przypraw, ziół i świeżych dodatków. Grillujcie i cieszcie się smakiem pysznego jedzenia.

My zjedliśmy szaszłyki z sałatką, ale możecie do nich podać także sos tzatzyki.  P

szaszłyk drobiowy , mięso i warzywa na szpadce , szaszłyki z grilla , grillowanie , mięso i warzyw z rusztu


Aromatyczne szaszłyki drobiowe z papryką i cebulą

czas przygotowania: ok. 30 minut + czas marynowania mięsa i warzyw + czas pieczenia
składniki na 6 szaszłyków: 
  • 2 większe filety z piersi kurczaka
  • 1 strąk papryki czerwonej 
  • 3-4 nieduże cebule 
  •  
  • MARYNATA - 2 łyżki oliwy/oleju z chili
  • 2 łyżki zwykłej oliwy/oleju
  • 1 łyżka sosu sojowego
  • 1/3 łyżeczki kurkumy mielonej
  • 1/3 łyżeczki imbiru mielonego
  • 1/3 łyżeczki papryki wędzonej
  • 1/3 łyżeczki kuminu mielonego
  • 1/3 łyżeczki czosnku suszonego mielonego
  • 1/2 łyżeczki pieprzu ziołowego

  • dodatkowo - 4 łyżki oleju/oliwy do warzyw
  • do smaku - sól 

szaszłyk drobiowy , mięso i warzywa na szpadce , szaszłyki z grilla , grillowanie , mięso i warzyw z rusztu
szaszłyk drobiowy , mięso i warzywa na szpadce , szaszłyki z grilla , grillowanie , mięso i warzyw z rusztu
szaszłyk drobiowy , mięso i warzywa na szpadce , szaszłyki z grilla , grillowanie , mięso i warzyw z rusztu
szaszłyk drobiowy , mięso i warzywa na szpadce , szaszłyki z grilla , grillowanie , mięso i warzyw z rusztu
szaszłyk drobiowy , mięso i warzywa na szpadce , szaszłyki z grilla , grillowanie , mięso i warzyw z rusztu

Jak zrobić szaszłyki z kurczaka i warzyw?

Mięso umyłam i osuszyłam. Pokroiłam na kawałki wielkości mniej więcej 4x4 cm. W misce wymieszałam wszystkie składniki marynaty i obtoczyłam w niej mięso. Miskę szczelnie przykryłam folią spożywczą i odstawiłam do lodówki na przynajmniej kilka godzin a może postać nawet 24 godziny.

Warzywa oczyściłam. Z papryki usunęłam gniazdo nasienne, miąższ pokroiłam w kawałki podobnej wielkości do kawałków mięsa. Obrane cebule pokroiłam na cząstki - 6 lub 8, w zależności od wielkości. Warzywa oprószyłam solą i skropiłam olejem, odstawiłam na 30 minut.

Naszykowałam szpadki szaszłykowe. Te drewniane trzeba namoczyć dobrze w wodzie żeby nie spaliły się na grillu. Na szpadki nadziewałam kolejno kawałki mięsa, papryki i cebuli. Piekłam powoli, do zrumienienia ze wszystkich stron. Szaszłyki można upiec tak jak ja na patelni grillowej, ale najlepiej zrobić to na ruszcie grilla - byle nie za szybko. Wszystko musi się dobrze upiec, ale jednocześnie pozostać soczyste. 

szaszłyk drobiowy , mięso i warzywa na szpadce , szaszłyki z grilla , grillowanie , mięso i warzyw z rusztu


2 komentarze:

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger