Kurczak. Warzywa. Kąski kurczaka duszone z kalafiorem i groszkiem cukrowym, w sosie jogurtowym

Czasami trzeba zrobić coś do jedzenia szybko, ale to nie znaczy, że ma być nudno czy niesmacznie. Jestem mięsożerna, ale warzywa też bardzo lubię. Mogą być same, ale najchętniej zjadam je właśnie w towarzystwie czegoś konkretniejszego.

Zobacz przepis na smakowitego Królika duszonego z białym winem i warzywami

Dzisiaj pomysł/przepis na coś bardziej prostego. Ot takie szybkie danie mięsno-warzywne, ale naprawdę smaczne i sycące. Ważne, żeby nie dusić zbyt długo i żeby warzywa nie zmiękły zupełnie. Powinny pozostać jędrne a groszek cukrowy nawet lekko chrupiący bo w takiej postaci jest najsmaczniejszy. Oczywiście jeśli najpierw nie zje się słodkich strączków na surowo co bardzo, bardzo lubię :)




Kurczak duszony z kalafiorem i groszkiem cukrowym


czas przygotowania : 20 minut
składniki na 2 duuuże porcje :
  • 2 filety z udźca kurczaka, bez skóry
  • ok. 1/3-1/4 kalafiora 
  • 4 garści strączków groszku cukrowego 
  • 1 szalotka 
  • 1/2 ostrej papryczzki 
  • 1 łodyga selera naciowego z listkami - taka nieduże ze środka warzywa
  • 1/2 pęczka cienkiego szczypiorku 
  •  
  • 1 łyżeczka oleju roślinnego
  • 1/2 łyżeczki masła 
  • 1 czubata łyżka mąki kukurydzianej
  • 4-5 łyżek gęstego jogurtu naturalnego
  •  
  • do smaku - sól, przyprawa ognista (pieprz, chilli, czosnek, kolendra, gorczyca), suszone oregano




sposób przygotowania : mięso opłukałam, osuszyłam, pokroiłam na kawałki wielkości jednego kęsa. Oprószyłam je przyprawą ognistą, odrobiną soli i wymieszałam z mąką. Kwiat kalafiora podzieliłam na różyczki podobnej wielkości. Groszek przebrałam, oczyściłam odłamując górny koniec i razem z nim usuwając boczne łyko. Strączki poprzekrawałam na pół. Szalotkę obrałam i pokroiłam razem z chili w cienkie paseczki. Szczypior oraz selera posiekałam.

Na patelni rozgrzałam olej z masłem, wrzuciłam mięso i obsmażyłam aż się zrumieniło. Dosypałam kalafiora, szalotkę i chilli. Smażyłam kilka chwil aż cebulka się zeszkliła. Podlałam kilkoma łyżkami wody i dusiłam może ze 3 minuty. Następnie dodałam groszek, selera i roztarte z dłoniach oregano. Dusiłam jeszcze kilka minut aż warzywa zmiękły. Dolałam jogurt i doprawiłam całość do smaku. Podając posypałam obficie szczypiorkiem.


2 komentarze:

  1. Znakomicie wygląda to danie :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda bardzo apetycznie i w dodatku na proste w przygotowaniu, a więc warte wypróbowania !!!!

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger