Serniczek z białą czekoladą i truskawkami

Coś słodkiego. Coś dobrego. Coś z truskawkami i białą czekoladą. Coś co znika bardzo szybko bo jest bardzo, bardzo pyszne  :)



składniki:
  • SPÓD - 125 g herbatników Holenderskich z czekoladą 
  • 50 g masła albo margaryny

  • SERNIK - 500 g serka ricotta 
  • 125 g jogurtu typu greckiego 
  • 2 małe jajka 
  • 3 żółtka z małych jajek
  • 60 g cukru zwykłego 
  • 20 g budyniu waniliowego w proszku 
  • 1 , 5 łyżeczki pasty waniliowej 
  • 100 g białej czekolady 
  • 7 cukierków Białe Michałki 
  • 100 g małych truskawek
  •  
  • dodatkowo - cukier  puder; 
  • truskawki + odrobina cukru + troszkę soku z cytryny 



sposób przygotowania: naszykowałam tortownicę śr. 16 cm - dno i boki wyłożyłam papierem Saga - boki w taki sposób żeby wystawały ponad krawędź formy, tak na wszelki wypadek :)

SPÓD - herbatniki wsypałam do miski, rozkruszyłam przy pomocy grubej szklanki po prostu dociskając je denkiem. Wlałam roztopiony tłuszcz i wymieszałam łyżką na tzw. mokry piasek, który przesypałam do naszykowanej foremki i ugniotłam równo tą samą szklanką co wcześniej. Formę odstawiłam do lodówki żeby całość stężała. 

SERNIK - do miski przełożyłam ser, jogurt, cukier, budyń, pastę waniliową, żółtka i jajka - wymieszałam łyżką żeby nie było grudek. Wlałam rozpuszczoną czekoladę i dosypałam pokruszone Michałki. Masę przelałam na zastygnięty spód ciasteczkowy. Na wierzchu ułożyłam kawałki truskawek, wcześniej umytych i odszypułkowanych. Tortownicę zabezpieczyłam arkuszem papieru Saga - postawiłam ją na dużym kawałku, zebrałam brzegi dookoła i obwiązałam sznurkiem kuchennym - to zapobiegnie przedostaniu się wody przez szczeliny  formy podczas pieczenia w kąpieli wodnej bo ten papier nie rozmięka i nie przepuszcza wody. Tak przygotowaną tortownicę wstawiłam do większej formy, do której nalałam gorącej wody na ok. 3 cm wysokości. Całość wstawiłam do piekarnika nagrzanego do 150 st. C - piekłam ok. 45 minut a po tym czasie wyłączyłam piec i pozwoliłam sernikowi w nim ostygnąć. Zimny przykryłam folią spożywczą i schłodziłam przez noc w lodówce.

Podałam z dodatkiem zimnego sosu truskawkowego - po prostu zmiksowałam trochę świeżych truskawek razem z odrobiną cukru i soku z cytryny. 

6 komentarzy:

  1. Przepiękny sernik! Idealnie wyrośnięty i równiutki jak stół ;) Same pyszności!

    OdpowiedzUsuń
  2. O mniam ... aż się pośliniłam tak apetycznie wygląda ...

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda absolutnie przepysznie! Uwielbiam białą czekoladę i truskawki, więc dla mnie jest to idealne połączenie.

    OdpowiedzUsuń
  4. boski serniczek, idealne połączenie smaków

    OdpowiedzUsuń
  5. ja tu widze kawał porządnego pysznego sernika a ty tylko "serniczek"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bernika, a jak inaczej nazwać coś o średnicy 16 cm ?

      Usuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger