Sałatka makaronowa lisiecka

W poprzedni weekend byłam w warszawskiej Fortecy na kiermaszu produktów regionalnych organizowanym w ramach finału projektu "Tradycyjne produkty - Nowoczesna Kuchnia Polska". Kilkadziesiąt stoisk w różnościami z całego kraju po prostu zachwycało. Były wędliny, ryby wędzone, przeróżne sery, jogurty, oleje, konfitury, dżemy i przetwory warzywne, miody, nalewki, regionalne wypieki, pieczywo . . . - aż ciężko wszystko wymienić chociaż wielu mogłam popróbować. Zrobiłam też spore zakupy bo ceny były całkiem przyzwoite - np. sery Korycińskie 35 zł/kg, tak samo cudowna kiełbasa lisiecka czy wędzony schab.

I właśnie z kiełbasą lisiecką zrobiłam sałatkę - nie kroiłam jej drobno żeby nie zginęła w daniu bo była jego prawdziwą ozdobą :)

A składniki do sałatki kroiłam na nowej desce CHOP2POT PLUS firmy Joseph Joseph , którą dostałam z Aledobre.pl.

 

składniki:
  • 3 garści makaronu razowego pszennego
  • 1/4 cebuli czerwonej
  • 1/4 papryki żółtej
  • 1/4 papryki czarnej
  • 3 ogórki konserwowe
  • 3 łyżki zalewy z ogórków
  • 2 łyżki posiekanego koperku
  • 1 łyżeczka soku z cytryny
  • kilkanaście plasterków kiełbasy lisieckiej - niezbyt cienkich
  • kilka małych liści sałaty

  • sos - 5 łyżek jogurtu naturalnego
  • 1 łyżka oleju z pestek winogron
  • 1 łyżeczka musztardy z zielonym pieprzem

  • do smaku: sól, cukier, pieprz mielony kolorowy, przyprawa ognista

sposób przygotowania: makaron ugotowałam w osolonym wrzątku według instrukcji na opakowaniu, odcedziłam, przelałam zimną wodą i dokładnie osączyłam. Cebulę obrałam i pokroiłam w cienkie plasterki, skropiłam sokiem z cytryny, oprószyłam szczyptą soli i cukru, wymieszałam, odstawiłam na kilka minut. W tym czasie pokroiłam w drobną kostkę papryki oczyszczone z pestek i ogórki, posiekałam koperek. Wszystkie warzywa zmieszałam z makaronem, dodałam też cebulę. Dolałam zalewę z ogórków i olej, wymieszałam, lekko doprawiłam.

W kubeczku wymieszałam składniki sosu, doprawiłam do smaku.

Porcje sałatki makaronowej wyłożyłam na talerze, w których wcześniej ułożyłam liście sałaty. Dodałam plasterki kiełbasy lisieckiej. Wierzch polałam sosem musztardowym, ale właściwie bez niego sałatka też jest świetna.




Deska składana CHOP2POT PLUS Joseph Joseph -  wściekle i wesoło różowa - ładny kolor, poręczna wielkość i gumowe elementy przy rączce zapobiegające wyślizgnięciu się deski z rąk; takie same od spodu  uniemożliwiające ślizganiu bo blacie -  to jej główne zalety. Podobno tworzywo, z którego jest wykonana nie tępi noży i deska ma 3 lata gwarancji, ale w opisie nie ma informacji co dokładnie obejmuje takowa gwarancja. Funkcja składania w szufelkę żeby wygodniej przełożyć pokrojone składniki do miski czy garnka przydaje się podczas szykowania dania.  


2 komentarze:

  1. Zapraszam do głosowania na zwycięskie przepisy: http://nietylkopasta.blogspot.com/2012/04/pomozcie-wybrac-zwyciezcow.html

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz swój komentarz i odwiedzisz mnie znowu. Jeśli ugotowałeś albo upiekłeś coś z przepisu znalezionego tutaj zrób zdjęcie i pochwal się przysyłając je do mnie.

Print Friendly and PDF
Copyright © Smaczna Pyza , Blogger